Ірина Зінюк: «Одна коробочка LEGO® – а можливостей цілий світ!»

Новина

25 років.

Закінчила Національний педагогічний університет ім. М. Драгоманова з відзнакою. Магістр математики.

У STEM-школі INVENTOR працює вже 4 рік. Займається розробкою та викладає курси «Захоплююча математика» та «Початкова механіка».

Поки не домалювала – не відходила

Ще з малечку я полюбила математику. Коли ходила в гості до бабусі у сусіднє село (а це година пішки), то завжди звертала увагу на цифри: вивіски, номери будинків тощо. За допомогою таких прогулянок навчилася додавати й віднімати, а також множити й ділити усно. Це була улюблена розвага в дорозі.

Коли мені було 4 роки, у мами був зошит у величезну клітинку формату А4. Я брала кольорові олівці і малювала кружечки по колу. Поки не домалювала – не відходила. З того часу завжди доводжу розпочату справу до кінця.

Це те, що діти люблять і чого не бояться

Я прийшла працювати до STEM-школи INVENTOR, коли моєму синові виповнився всього 1 рік. Розмістила оголошення в інтернеті, що займаюся репетиторством із математики. Мені зателефонували й запросили на співбесіду. З цього дня я навчилася поєднувати материнство та роботу. 4 дні на тиждень я була вдома з дитиною, а в п’ятницю та на вихідних викладала у STEM-школі. Допомагав, звичайно, чоловік, який підтримує мене у всьому.

На день у мене було по 4 заняття. Спочатку думала, що одну й ту саму тему підряд викладати не дуже цікаво. Та завдяки STEM-школі INVENTOR зрозуміла: це просто стереотип. Адже кожного разу діти сприймають матеріал по-своєму, акцентують на різних речах, а також ставлять свої власні оригінальні питання.

Спочатку я не розуміла, як же можна викладати математику з LEGO? Тепер скажу: це вражаюче та надзвичайно цікаво! Зовсім інший підхід до точної науки. Це те, що діти люблять і чого не бояться. Одна коробочка LEGO® – а можливостей цілий світ!

Я ніколи не помічала конкуренції серед дітей

У  STEM-школі INVENTOR для 1-2 класів є великий вибір курсів. На математику зазвичай ходять менше дітей, але вони надзвичайно розумні! Завдяки візуалізації інформації наші учні швидше і якісніше засвоюють матеріал. Хоч кожен із них працює самостійно, та я ніколи не помічала конкуренції. Діти здружуються, працюють, як одна команда, та радіють успіхам один одного. Вони діляться деталями та підказками.

На «Захоплюючій математиці» є тема «Годинник». Вона одна з найскладніших. Бо більшість дітей сьогодні не вміють користуватися годинником. Тому на викладачеві величезна відповідальність: пояснити так, аби учні зрозуміли. Вкінці заняття запрошуєш батьків, а вони здивовані: як за 1 годину я змогла навчити 8 дітей розбиратися в часі? Це моя перемога, яка надихає працювати далі! Одного разу мама учня запитала: «Як вам вдалося це зробити?» Насправді, всіма можливими способами: і на дошці малюю, і картинки показую, і годинник демонструю. Вкінці такого заняття я отримую неймовірний заряд енергії, бо в дітей більше нема страху перед годинником. Відчуття, ніби я зробила щось глобальне, важливе для своїх учнів.

Ще ми розв’язуємо задачі, які мають кілька розв’язків. Кожна дитина вирішує їх по-своєму і правильно. Як результат: розуміння того, що з кожної ситуації може бути кілька виходів. Учні стають впевненішими у власних силах.

Моя улюблена конструкція на «Початковій механіці»? Люблю всі, але діти найбільше радіють канатній дорозі. Це дві кабіни, які рухаються по тросу, коли крутимо ручку. Ця тема у нас якраз на зимових канікулах. І діти з радістю пригадують, як їздили кататися на лижах. Розповідають цікаві історії, поки конструюють.

На мою думку, головне у STEM-школі INVENTOR – це комунікація. Ми створюємо дружню атмосферу, показуємо дітям, що вони не є один одному конкурентами. А працювати в парі – це класно. Командна робота надзвичайно важлива і в дорослому житті це вміння буде дуже цінним.

Мій син Вова теж займається у STEM-школі INVENTOR. Адже це соціум і комунікація повинна бути у кожної дитини в достатньому обсязі. Для мене, як для мами, важливо, аби у сина не було страху спілкуватися. Тут дітки вчаться домовлятися, знаходити спільну мову та дружити.

Хочеться, аби діти по всій  Україні могли працювати та навчатися з LEGO®

Окрім викладацької роботи, я ще пишу підручники. Останні з них – «Технології та дизайн» для 1 та 2 класів НУШ. Хочеться, аби діти по всій  Україні могли працювати та навчатися з LEGO®. Це не просто іграшка, а яскравий та захоплюючий конструктор для навчання.

Якщо б мені запропонували навчатися на курсах STEM-школи INVENTOR, то я б обрала «Архітектуру». У мене все має бути чітко. О, не повірите! Я закінчила музичну школу з класу фортепіано. Мама сама мріяла навчатися, проте, не склалося. Тому вирішила записати на музику мене. Хоча я завзятий математик, та доводжу розпочату справу до кінця. Провчилася 7 років, грати у мене виходило гарно. Вчителька, навіть, пропонувала здобути вищу музичну освіту. Але…

Сьогодні я знаходжусь у середовищі дослідників. Вважаю, що винахідник – це людина, якій завжди цікаве щось нове, і вона хоче знати, як все влаштоване та як працює. Тоді вона може придумати щось своє або вдосконалити вже існуюче.

Школа повинна бути цікавою, щоб діти хотіли вчитися. Чого не вистачає? Сучасні діти не знають і не усвідомлюють, ким за фахом хочуть бути в дорослому житті. Не знають, що буде в тій чи іншій професії. В STEM-школі INVENTOR ми даємо своїм учням ази того чи іншого фаху: показуємо, що бути математиком, фізиком, інженером, робототехніком, програмістом, архітектором  – це надзвичайно цікаво!  А також перспективно.