Марія Кравець: «Тепер я вмію знаходити позитив у всьому!»

Новина

30 років. Закінчила Харківський національний педагогічний університет ім. Г. Сковороди. Спеціальність – вчитель фізики та математики. У STEM-школі INVENTOR працює 4 рік. Викладає курси «Основи робототехніки», «Робототехніка Scratch»«Практична механіка» та «Science». Головним досягненням у житті вважає сім’ю. Хобі – випічка.

Донька часто каже, що я на роботі граюся

Коли я вперше прийшла до STEM-школи INVENTOR, мене вразив інтер’єр. Яскравий, життєрадісний та дуже веселий! Я зрозуміла, що тут панує надзвичайно позитивна атмосфера, і одразу захотіла працювати у STEM-школі.

Моя улюблена конструкція – це робот-художник. Він дуже оригінально малює і діти можуть залишити собі його творіння на згадку. Кожного разу, як учні змінюють ланку (кривошип), виходить зовсім інший візерунок. Усі дивуються, як це можливо. А я із задоволенням пояснюю.

Ще я дуже люблю літній курс «Комікс-клуб». Хоч там робимо конструкції без електроніки, та вони не менш захоплюючі. Просто обожнюю білку з мультика «Льодовиковий період». Спочатку мене дивувало, як можна її настільки точно відтворити з LEGO®. Мені самій хочеться погратися з цією білкою!

Обоє моїх дітей теж навчаються у STEM-школі INVENTOR. І я, як мама, завжди захоплююся тим, що вони роблять. Коли завершився курс, вони кажуть, щоб я знов записала їх туди ж. Отак їм все подобається. Донька часто каже, що я на роботі граюся. Частково так і є. Я щаслива, що викладаю. Тут ніколи немає чогось нудного. Цікаво усе!

Намагаюся додати дітям упевненості

Якось взяла свою доньку на заняття, виходила на заміну і не було з ким її залишити. В цю групу вперше прийшов хлопчик, який трохи розгубився і не знав, як запустити механізм. Доня підійшла до нього і допомогла так, аби він усе зрозумів. Результат – у хлопчика все вийшло і він щиро подякував за підтримку. Я сама була вражена: наскільки діти, які навчаються у нас в школі, вміють працювати в команді та допомагати один одному. Радію, що моя донька теж цьому навчалися.

Я завжди вчу дітей радіти результатам інших. Не вважати, що вони кращі, бо в одногрупників не вийшло. Кажу: треба допомогти, пояснити і зробити це ввічливо.

На занятті з Початкової механіки конструювали катапульту. Діти вирішили, що дуже весело стріляти папірцями один в одного. Я спробувала перевести гру в мирне русло. Запропонувала учням об’єднатися і разом влучати в ціль. За кожен постріл нараховувалися бали. Всі з азартом виконували завдання і по завершенню були дуже задоволені. Я завжди намагаюся переключити увагу дітей, коли це потрібно. Зацікавити можна кожного.

На наших заняттях учні об’єднують в одне ціле кілька видів діяльності: слухають, конструюють, думають, проводять дослідження, вчаться переключатися з одного на інше. Така мультифункціональність допоможе їм у дорослому житті досягти успіху. Наші учні працюють на результат, мають необмежені можливості проявити свою креативність. Особисто я за час роботи навчилася розуміти дітей, знаходити підхід до кожного, доносити інформацію різними способами, аби всі її зрозуміли. А найголовніше – тепер я вмію знаходити позитив у всьому!

Я намагаюся додати дітям упевненості. Кажу, що не можна опускати руки і здаватися. Потрібно старатися. А допускатися помилок може кожен і це нормально. Важливо визнати це і пробувати виправити. Я завжди кажу учням правду, вчу бути чесними з усіма, а вони це цінують. Діти більше відкриті, ніж дорослі, відчувають емоції оточуючих. Якщо ставитися до них щиро та з душею, то відповідають тим самим.

І ще хотілося б додати, що бажання - це найголовніше! Якщо воно є, результат не треба чекати. Його одразу помітно і це запорука успіху. Якщо вже роботи щось, то обов'язково вкласти в це частинку своєї душі, навіть, якщо ти просто вітаєшся чи вариш каву. Роби це з душею!

Потрібно ділитися своїми знаннями

Справжній винахідник повинен цікавитися всім новим та світом в цілому, вміти спостерігати та не здаватися. Хочеться, аби він був відкритим та щирим, не боявся просити допомоги. Адже треба вміти працювати в команді, користуватися підтримкою інших та не закриватися в собі. Потрібно ділитися своїми знаннями. Леонардо да Вінчі, до прикладу, завжди вчив інших, розповідав про свої ідеї та досліди. Учні вченого змогли продовжити його справу. А ще 12-річна дівчинка винайшла машинку для малювання. Якби вона не поділилася своєю ідеєю та не попросила допомоги, то дорослі б не змогли втілити її в життя.

Якби в мене була можливість займатися винахідницькою діяльністю, то я б створила те, що мене найбільше болить. Це забруднення повітря. Хочеться якихось надсучасних фільтрів чи, навіть, заводу, який би очищував повітря. Бо це важливо! Я розумію, що політ на Марс значно крутіше, але якість повітря хвилює мене набагато більше. Адже це наше з вами здоров’я. Потрібно берегти природу, не засмічувати навколишнє середовище!