Олена Кондратьєва: «Я завжди на одній хвилі зі своїми учнями»

Новина

Закінчила Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського. Магістр теплоенергетики та кандидат технічних наук. У STEM-школі INVENTOR працює 4-й рік. Викладає курси «Основи робототехніки», «Робототехніка Scratch»«Kid`s Project»«Практична механіка» та  «Science». Head of mentor вікової категорії STEM-Middle.

Хобі: з 10-ти років катається на лижах та сноуборді. Найвища гора, з якої з’їхала, це Ельбрус. Мріє підкорити й інші вершини.

Мріяла бути викладачем

Я працюю в Інституті технічної теплофізики НАН України. Звідти і пішла в декретну відпустку. Але так скучила за спілкуванням, що вирішила шукати роботу, яка буде сумісною з материнством. Синові ще й року не виповнилося, як мене запросили на співбесіду до STEM-школи INVENTOR. Я була на сьомому небі від щастя!

Я завжди хотіла бути викладачем. У планах - робота в інституті чи університеті. А тут мені запропонували працювати з дітьми від 6 до 10 років. З ними треба домовлятися, знаходити індивідуальний підхід до кожного. Та я завжди на одній хвилі зі своїми учнями. Цікавлюся тим же, що й вони: моніторю в інтернеті цікаву інформацію та намагаюся бути в курсі подій, що захоплюють дітей.

Пам’ятаю своє перше заняття. Вийшла на заміну викладача курсу «Science». Я настільки захопилася поясненням теми «Пневматика» і спілкуванням із дітьми, що 1,5 години пролетіли, як одна мить. У кінці заняття один хлопчик підійшов до свого тата і попросив перевести його до мене в групу. Я була здивована і одночасно вражена.

Найкумедніше, що трапляється на заняттях, це падіння наборів. Таке відбувається, не повірите, дуже часто. У коробці від кількох сотень до понад тисячі деталей і більшість із них - дрібні чорні конектори. Поки збереш, відсортуєш, то й заняття на фініші. Я перетворюю таку невдачу учнів у справжню командну роботу, де вся група підтримує один одного і допомагає. Разом швиденько збираємо деталі і продовжуємо працювати.

Ідеальний варіант, коли дитина виходить із заняття усміхненою та з багажем знань!

На заняттях ми вивчаємо складні фізичні поняття та явища, а також механізми.  Саме в STEM-школі INVENTOR я навчилася гнучкості пояснень, коли одне й те саме намагаєшся донести по-різному так, аби діти зрозуміли. Для мене це дуже важливо.

Моя улюблена компетенція системи мотивації учнів – науково-технічна грамотність. Я завжди працюю на результат і мені важко, коли його нема. Якщо діти розбираються в темі, то я радію. В цю мить почуваю себе щасливою, ніби виконала надважливу місію в своєму житті. Ідеальний варіант для мене, коли дитина виходить із заняття усміхненою та з багажем знань!

Коли будувалася гімназія, що поруч із STEM-школою INVENTOR, ми з учнями часто спостерігали за роботою. Розглядали разом будівельну техніку, принципи її функціонування. А також як зводиться сама споруда. Діти із захопленням розглядали будівництво, а я з таким же азартом розповідала.

З учнями курсу «Kid`s Project» щороку беремо участь у FIRST LEGO® League Junior. У березні теж розпочнеться підготовка до змагань. Минулі роки моя команда отримала відзнаки «Найміцніша LEGO®-модель» та «Найбільш ґрунтовне дослідження».

Пішов, пропав і повернувся вже з конструкцією

Яким повинен бути справжній винахідник? Думаю, допитливим та наполегливим. Готовим до невдач. Він ніколи не повинен опускати руки, а навпаки: пробувати різні способи, аби досягти поставлених цілей. Таким я намагаюся виховати і свого сина. До речі, він уже два роки навчається у STEM-школі INVENTOR на курсах категорії Junior. Йому дуже подобається. Як мама, я абсолютно довіряю свою дитину викладачам, бо знаю їх фаховість, а також наскільки цікавими й корисними є наші курси.

У нас вдома є 2 набори LEGO® Education. Ми з раннього дитинства будували разом різні конструкції: я показувала, син відтворював. Сьогодні він уже сам складає неочікувані для свого віку речі – реактивний зореліт чи швидкісний літак. Пішов, пропав і повернувся уже з конструкцією.

Я мрію про ідеальну школу для свого сина, де будуть невеличкі класи, а не понад 40 учнів у колективі. Хочу, аби в дитині бачили особистість, заохочували допитливість, як це робимо у STEM-школі INVENTOR. Важливо, щоб учні розуміли, для чого їм здобуті знання і як їх використати в реальному житті.