Олена Компанієць: «У дитинстві замість казок тато розповідав мені цікаві історії та факти про космос»

23 роки

Новина

Закінчила Київський національний університет ім. Т. Шевченка, магістр із фізики та астрономії. Навчається в аспірантурі Інституту фізики НАН України.

У STEM-школі INVENTOR працює третій рік. Викладає курси «Основи робототехніки», «Робототехніка Scratch»«Kid`s Project»«Практична механіка»«Scienсe» та «First Startup».

Летіти в космос я не хочу. Вивчатиму його тут, на Землі

Я мрію стати астрофізиком. У дитинстві замість казок тато розповідав мені цікаві історії та факти про космос. На прикладі лампи пояснював, чому у нас день чи ніч. Пізніми вечорами ми любили дивитися на зорі, навипередки рахували метеори. Тоді ж думала, що космос досліджують космонавти. Коли подорослішала, то дізналася що це робота астрофізиків. Вирішила, що в космос летіти не хочу. Вивчатиму його тут, на Землі.  

Коли закінчила бакалаврат, почала шукати роботу. Розмістила резюме на одному з сайтів і мене запросили на співбесіду. Раніше з LEGO® я не працювала. Тому це було для мене новим. Дуже вразив  колектив STEM-школи INVENTOR: усі привітні, усміхнені та підтримували мене, коли я хвилювалася.

А у дітей завжди горять вогники в очах. Пам’ятаю своє перше заняття. Повна група, я звичайно переживала, як усе пройде. Підходить до мене 6-річний хлопчик, тягне за кофтину і каже: «Тьотя, тьотя, а як зробити, щоб він поїхав?» Це про робота із курсу «Основи робототехніки». В іншої дитини тим часом конструкція зламалася. І поки я лагодила, він смикав мене весь час. Це виглядало дуже кумедно. Таким чином діти проявляють твердість характеру та власну цілеспрямованість.

Фантазія у сучасних діток надзвичайна!

Одного разу вели з учнем жваву дискусію аж 2 заняття. Курс «Kid`s Project», тема – альтернативні джерела енергії. Хлопчик казав, що є планета Уран і вона складається з урану (який використовують в атомних електростанціях). Треба побудувати трубу і будемо його викачувати звідти. Я ж доводила, що  планета називається так на честь одного з давньогрецьких богів, а не через те, що повністю складається з урану.

А ще якось діти вирішили, що треба відправляти зайвих людей на Марс, аби вирішити проблему перенаселення. Я кажу: «Яких зайвих?». Тоді учні передумали: лише тих, хто хоче. А годувати їх на Марсі будуть генно модифіковані кури, яких можна доїти. Фантазія у сучасних діток надзвичайна!

У STEM-школі INVENTOR діти вчаться мріяти

Кожен урок у нашій школі по-своєму унікальний. На курсі «Основи робототехніки»  найбільше подобається розділ, присвячений космічним дослідженням. Люблю будувати марсохід. А «Scienсe» - це взагалі щось неймовірне! Тут складні фізичні поняття доносимо через дослідження доступною для наших учнів мовою. Наводимо аналогії з життя. До прикладу, у 4 класі ми ще не можемо записати формулу електричного струму. Говоримо лише про те, що таке заряджені частинки. Проводимо аналогію. Уявіть, що люди рухаються в різні сторони. Чи можуть вони вас відштовхнути на велику відстань? Звісно, ні. А якщо вони всі вишикуються і підуть на вас в одному напрямку, то чи зможуть виштовхнути? Зможуть. Аналогічно і з зарядженими частинками: коли вони рухаються хаотично -  струму немає. А коли починають рух в одному напрямку, то виникає електричний струм.

У STEM-школі INVENTOR діти вчаться мріяти, а також критично мислити, зовсім не сидячи на лекціях. А в формі гри та цікавих досліджень. Вони вміють складати логічні ланцюжки: проблема – причина – як вирішити. Учні обирають для себе дуже цікаві та актуальні теми, і знаходять оригінальне їх вирішення. До прикладу, на курсі «First Startup» разом з учнями розробляємо систему дзеркал, які забезпечуватимуть будівлю освітленням від сонця.

Яким повинен бути справжній винахідник? Він має цікавитися наукою, бути терплячим, бо не все виходить із першого разу. А ще цілеспрямованим та з гарною уявою. Діти в STEM-школі INVENTOR дуже креативні, цікавляться всім. А завдання викладачів – підхопити це і далі працювати, розвиваючи таланти. З нашими учнями ніколи не сумно, вони дуже активні та люблять вчитися.

Одного разу ходили з дітьми до обсерваторії. Тепер вони багато читають про космос і хочуть мене здивувати новими цікавими фактами. Для мене і для них це стимул працювати краще. Разом ми мріємо, щоб інженери винайшли потужні двигуни, які дозволять подорожувати Всесвітом! 

«Х’юстон, прийом!»

Із командою STEM-школи INVENTOR літали в Х’юстон на Міжнародний чемпіонат з робототехніки (діти 6-9 років) в рамках програми FIRST LEGO® League junior. Була задача сконструювати базу на Місяці. Усі терміни й пояснення ми вчили на англійській мові. Кожна теза мала наукове підґрунтя. Діти розповідали, як працюють іонні двигуни і чому саме вони найкращі в умовах низької гравітації. А ще вони придумали та зібрали робота, який добуває воду з кратера. Як результат копіткої праці – номінація за найкращі наукові дослідження та їх втілення. Пишаюся!

Новина